22 May, 2007

Aku cintaaa, Aku rinduuu.

Last Sunday, aku pusing-pusing lagi dalam Mid Valley...haha macam takda tempat lain la aku nak pergi kan!!! Harus aku akui MV ni banyak kelebihannya ecehhh. Dah la masa kat FCB dulu aku dah puas meneroka seluruh pelusuk bodynya dan sampai sekarang aku belum terasa bosan. Sepatutnya aku balik Nilai last weekend to discuss pasal satu job ni namun tak kesampaian pula, disebabkan abahamka terbusy editing hingga ke jam 2 pagi (aku paham sangat betapa asyiknyaa wat benda ni dulu...isk isk terkenang zaman MMU). So aku hanyalah berehat, masak-masak di rumah Sabtu tu plus layan merajuk aku dengan si dia…so aku malas nak keluar mana-mana pun. Habis semua baju-baju di dalam almari aku punggah dan main lipat-lipat balik, dan baju yang dah jarang dipakai aku satukan di dalam beg plastik besar untuk dipaskan pada mereka yang berpotensi di kampung. Hmmm tak sangkanya dia datang, katanya ada surprise, oh aku ingatkan diamond ring ke apa haha...(hidup mesti ambitious). Rupa-rupanya dia bagi strawberi yum yum yang aku sukerrr sangat haha berbaloi aku merajuk ni tapi maintain cool jer la maser amik tu. Lepas tutup pintu aku ngappp cukup-cukup 3 batang strawberi coklat tu depan TV sampai tertido dengan sungguh lenanyaaa beberapa jam atas sofa… thanksssss sangat sangat :)


Seterusnya hari Ahad. Aku free habis...si dia cadangkan aku pergi gym kat MV sebab dia kerja sampai petang. I think its a good idea too since body aku pun dah lama tak exercise...tapi alamakkk kasut sukan kat rumah abahamka. So aku hanya mampu swim ajerlah and maybe sedikit sauna mauna kat dalam tuh. Aku pun packlah baju, syampu dan segala-malanya dengan penuh semangat kesukanan. Bukan senang nak menjalani gaya hidup sihat ni sebenarnya...nak pergi gym pun kena ada mood jugak.



Namun jeng jeng jeng - setibanya di MV, mood aku beralih arah! (Well, biasala pompuan)... tiba-tiba aku terasa nak window shop dulu sorang-sorang. Best gak layan perasaan cenggitu ecehhh. So aku pun memulakan marathon keluar dan masuk ke shop lot. Bukan semuala, hanya yang terpilih saja. Body Shop tengah sale giler sampai 70% tapi takda range yang baru pun, still the same old product yang bosan. Kemudian aku masuk ke Jusco, pusing-pusing cuci mata sampai kaki aku penat tak terhingga sampai terasa nak test alat urut kaki kat OSIM tu. Then, buah hati aku sampai, temankan aku kejap then kami pusing-pusing lagi kat bahagian Electrical Appliances kat Jusco nak mensurvey few things.


Setibanya di pintu masuk Best Denki, alangkah terkesimanya aku menatap sebuah laptop berwarna merah jambu - SONY Vaio C Pink Blush....wallauweiiiii mataku terbeliak dan mengucap... Ya Allah, cantiknyaaaaa.... ahhhhhh...dia punya shape, kaler, material semuanya aku berkenan sangat sangat!!! aku dah tak peduli nak tengok specs dia aper tapi yang aku tahu, aku sudah jatuh cinta kat laptop ni...ahhhhh dunia terasa begitu indah seketika....TAPIII bila aku terlihat price tagnya....dunia terasa seperti gelap seketika...WARGHHHHH apsal mahal sangat!!!! Lagi sipi nak cecah 5 ribu....gulp!!! Mari bekerja keras sekarang!!!


And update on baby blue... Insyallah dalam dua minggu lagi si kodok ni akan kembali sihat... last week aku pergi melawat dia. Nampaknya tengok abang-abang pomen berbody mantap masih sibuk membuat intensive facial treatment ke atasnya. Rindu sangat nak bawak dia balik..................uhukkkk!



p:s: This gonna be mine, one day! AMIN...

6 comments:

jamiroquai said...

nampak gaya-nya kemunculan "kekuatan suatu impian" akan mengelam kebangkitan si kodok biru ... Alhamdulillah keta kesayangan cik Su akan kuar dr workshop tak lama lagi ... kalau tak asyik gusar je hati .... ;)

Suhaila Mohd Shukor said...

hahaha sungguh bermadah helah nampaknya...

Anonymous said...

awakkkk....kita pun nak beli laptop tu color hitam or green. it's about S$1800. let me know if you wanna buy http://www.sony.com.sg/vaio/

Suhaila Mohd Shukor said...

green is also niceeeeeeeeeee! Biler fahrin ahmad nak belikan utk awak! hahaha murah skit kat s'pore ek!! Will surely contact you! btw, 30th june ni u busy tak?

Anonymous said...

biasa aje...awak nak datang eh

Suhaila Mohd Shukor said...

haah, tapi balik hari gak like last time...serius ke harga dia SGD1.8k? same specs? atau boleh murah lagi? ehehehe