27 April, 2007

Surat Untuk Ijah @ Dubai


Hi jah....you're 26 nowwwww! phewitttt! makin ayu skrg nampak...egegeggegege Im wondering where you're celebrating your birthday this year....london? paris? zurich? bombay? instanbul? hehehehe syoknyeeee hidupmu yeyyyy! you better treat yourself with the best birthday present ever...celebratela gaji emirates maaa!


Ijah, aku masih sedang mengalami satu trauma. Yes, aku accident last weekend. Alhamdulillah aku tak cedera apa-apa, cuma kereta aku sahaja yang cedera parah...remuk redam hati aku jah. Tapi aku redha dan bersyukur sebab tuhan masih sayang kat aku nih...because things could be worst...Ok aku paste lah kronologi accident aku ni kat kau k. actually email yang aku hantar kat atin & meshy few days ago...


Korang, maksu accident semalam. Sorry meshy, semalam saya tak terbagi tau sebab nanti awak dengan zura terkejut kang saya bertambah trauma. so i decided to calm down first. yes today im feeling better...semalam tak berapa lena tidur terbayang-bayang lagi bad experience tu. Now saya kat cc bawah rumah ni. have to fax over many things urgently to bengkel as im on emergency leave to rest. yesterday petang around 330pm saya konvoi 2 kereta dengan akak saya dari nilai ke ikea. hujan teramat lebat tiba-tiba kat elite highway. masyallah lebat sangat... saya slow down. memang slow...kereta abang ipar saya dah tak nampak maybe dia dah jauh ke depan. then dalam kelajuan moderate 70-80kmj before nampak stadium shah alam tu, kereta saya tiba-tiba dibawa lopak air menyusup laju ke kanan dari lane tengah...Masyallah saya tergamam, grip stereng tapi kereta terus spinning...melanggar divider tengah and bounce ke tepi and stop. Masyallah. Tak pula air bag terkeluar.


Alhamdulillah me ngan girl (duduk depan) pakai seat belt. We both well gripped. Tak terantuk sikit pun. We both terus keluar dari kete dalam keadaan hujan amat lebat tu (macam dalam filem sepet pun ada)...and tengok kereta dah tersadai ke tepi. Hancur hati tengok si baby blue. Bahagian depan kereta remuk teruk juga, dalam 40%...Tuhan masih sayangkan kan kami agaknya...nasib baik tak ada kereta lain yang terlibat etc. Condition of the car menyedihkan di depan and a bit at the side kiri belakang. Luckily the car is tough orang tu kata kalau kereta kancil ke apa...things could be worst. Like my father said, syukurlah nyawa selamat. Kereta lantak pi macam mana pun kata dia (Thats what he said many times to comfort me :) ) Amazingly cermin semua tak pecah (tambah trauma kalau kena serpihan kaca pulak). Ini pun rasanya macam trauma nak drive especially dalam hujan...no no...Tapi macam tak logik la pulak nak pasang driver hehe entahlah... Nasib baik juga si girl was so calm. She assisted me to call her parents semua. Kalau dia pun teriak ke apa dalam hujan tu lagikla aku panik. The first person yang tolong ialah satu abang lori yang berenti. Then sorang indian gentlemen berhenti bagi payung...takde pulak mamat encem yang memberi bantuan, hampeh.


Anyways korang hati-hati lah kalau drive tu. Kalau hujan kalau boleh tunggu atau berenti, berhenti lah. Macam lopak air ni kita tak nampak. Apa pun boleh berlaku...tanpa diduga. Really, it happen so fast. Rasa macam mimpi...

5 comments:

Anonymous said...

Nyah, teman tumpang simpati atas kejadian xcdent kome tu. Alhamdulillah kome tak pape nyah.. duit leh cari, tapi nyawa mana ada jue' kat Chow Kit nyah oiii... benda nak berlaku, cemana ye tak.. semoga kome tabah dengan dugaan yg diturunkan..

Anonymous said...

owh,gini rupanya citer sbnrnya...alhamdulillah,ko n gurl takde pape...xpe,be strong dear...
Hi Ijah! ;)

Anonymous said...

Hey dear...

I'm so glad you're okay! Terkejut badak aku baca ko accident... memang drama... siap berhujan pulak tuh!

Anyway, memang betul cakap bapak ko... duit/kereta takpe asalkan nyawa selamat. Alhamdullilah...

Love you and take okay?

-Sheyna-

Suhaila Mohd Shukor said...

nyah : tq nyah...sedia maklum nyawa aku bukan aje takde kat chow kit...tapi kat midvalley pun tade deme juei tau...bila nak belanja aku secret recipe?

intotti: thanks for yr sms sista yaya! ..:)

shey: kau masih jadik badak ataupun dah convert jadik manusia balik? Nangis tris nanti...hihikK!! dah dapat keje baru blom??!

Anonymous said...

tengah readathon blog ko..tingat email ni..so glad BJA made a comeback yg sungguh fantastic siap tuko kaler terus :D