28 May, 2007

Bye bye pinky.

Ya, sepasang kasut kesayanganku hilang kat rumah kenduri kahwin! Kasut bertali baldu comel pulak tu huk huk. Hanginnn aku satu hari. Inilah pertama kali dalam sejarah aku mendengar kes kecurian kasut kat rumah kenduri. Kes-kes macamni biasanya berlaku kat masjid time orang semayang jumaat…takpun time tengah2 malam, kat kawasan kampung aku (dulu) atau kawasan rumah flat atau kawasan perumahan yang ramai mat gian desperado berkeliaran.

Sekejap jer pun aku masuk rumah pengantin tu untuk pergi tengok bilik pengantin…then keluar nak balik ngan member aku sorang lagi…kasut kami berdua lesap! Adala pakcik (sedara mara tuan rumah rasanya) kat situ suruh kami tunggu…maybe ader orang pinjam2 kejap untuk pergi amik lauk ke apa ke, kata pakcik tu untuk mencomfortkan aku yang dah bermuka sedih dan terbakar. Aku seriously dah tak sedap hati. Sebab logiknya kalau setakat nak pinjam ‘pengalas kaki’, amik jer la selipar jepun!!! Yang ko pilih sandal ELLE PARIS aku watpe?!?! Haa kan dah terkeluar branding. Oklah aku beli kasut time MEGASALE bulan Mac lepas. Kalau tak sale takdanya mampu nak aku beli. Mana la tak terbakar hatiku. Sampai ke sudah kasutnya tak dijumpai. So aku pulang dengan memakai sepasang kasut seorang makcik yang bernama Kak Lina (bukan nama sebenar) iaitu mak kepada si pengantin. Tapi, kasut member aku yang namanya Ida Sazreena (bukan nama sebenar) akhirnya pulang ke pangkal jalan. Si pengapit pengantin tu pakai…mak aiiii selamba pinjam kasut orang lama-lama tak cakap sorry. Hampeh punya kesedaran sivik!

Yang pasti orang yang beriman cakap, takda rezeki…hehehehe redha jer la cik su…tadi aku baru call Kak Lina, kot-kot lepas aku balik, kasut tu kembali ke tempat asal. Hmmm memang tak nampak bayang katanya, sah dah dikebas oleh si pencopet kasut. Apa-apa pun congratulations to Farah Yasmeen & pasangan…semoga cepat-cepat menimang cahaya mata. Fuiyooo member yang aku hadiri majlis perkahwinannya middle last year kat JB dah pun mengandung 8 bulan! See…people are progressing…what about you su?

4 comments:

Anonymous said...

Dan paling aku hangin ialah apabila si pengepit pengantin tu opss silap..pengapit pengantin boleh buat muka selamba toya tanpa sepatah lafaz mahap kepada aku yang dah macam kucing hilang anak.. yelah..apakejadahnya pakai baju kebaya pendek purple tapi kasut berselipar jepun..Rizalman or Man Kajang pun tak berani nak mencetuskan pesen sedemikian apatah lagi aku..moralnya..jika anda ingin menjenguk2 bilik pengantin atau apa-apalah yang sewaktu dengannya, pastikan ada orang yg sudi memantau kasut/sandal/wedge/hill anda. Ia lebih afdal apabila anda ada rally partner cam ala2 4x100m gitu.. sibbaik la kasut aku tu kasut Esarli je..kalo kasut EllePARIS.. mau gak la aku buat post-mortem ala2 CSI cemana kasut tu boleh ghaib..Now u see, now u don't.. Pesanan penaja untuk mereka yang pernah mengalami kehilangan harta-benda ni...barang yang lepas, usah dikenang...ada duit, kita beli lagi..kepada pemilik baru kasut EllePARIS pink tu..semoga kaki anda berada dalam keadaan sejahtera hendaknya...

Suhaila Mohd Shukor said...

WAKAKAKAAKA sabar nyah! at least dia pulangkan kasut tu walaupun takda vocab kemaafan dari mulut die...cissss selambe ko doakan kesejahteraan pencopet tu... smlm aku siap tengok kat mid valley kot2 ader ke tak stok lama kasut tu. Memang ler takde...

Anonymous said...

Itu namanya doa makan dalam... hanya empunya diri yg akan merasainya. Abis takkan aku nak doakan keburukan..bukankah kita dianjurkan mendoakan kebaikan.. hihi tak kena kat aku leh ar ckp..kuikuikui..Berbalik kepada kisah kasut Pink kamu tu.. sesungguhnya..barang yg baik takkan ada 2 atau 3 nya melainkan difactured secara besar-besaran..

Suhaila Mohd Shukor said...

Hehehehe yer la... tak jumpa lagi yg macamtu...ala-ala dua tiga kucing berlari, mana nak sama si kucing belang. Mak aku sesungguhnya telah berpesan, kalau nak gi rumah kenduri, pakai kasut ala carte jer (ala kadar). Kalau kenduri kat dewan or hotel, baru bleh pakai kasut elok skit... chow.