20 April, 2007

Jangan Careless.

Misteri kehilangan Yin terbongkar sudah. Alhamdulillah. Dari mula Yin dijumpai tu, ramai benar yang memberikan tanggapan kurang manis kepada dua rakyat Myanmar ni. Dimasukkan mereka ke dalam lokap untuk beberapa hari, jalani DNA untuk mengesahkan status anak kandungnya sendiri etc. Masa itu aku fikir, bila seorang anak kembali kepangkuan keluarga dalam keadaan sempurna makan pakainya, 5 orang anak lain pula terpaksa duduk di bawah jagaan rumah kebajikan buat sementara ya... Ternyata ujian DNA membuktikan mereka adalah anak kandung pasangan ini dan mereka telah pun selamat dijamin keluar oleh Kesatuan Hak Asasi Manusia. Manusia gemar membuat andaian negatif kan. Itu yang paling utama. Yang positif ada, tapi semahunya yang negatif difikirkan di hadapan. Mungkin di negara barat, pasangan ibu bapa yin nilah yang akan didakwa kerana cuai menjaga anak yang ketahui istimewa ini. Wallahualam. Sekadar pengamatan aku dari akhbar dan berita tv.


Misteri kehilangan charger camera aku pun telah terbongkar, just on time sebelum aku pergi langkawi... hehe rupa-rupanya dia duduk elok jer dalam plastik kuning kat dalam tray simpanan segala mala jenis charger kat kampung aku. Memang aku yang careless...barang kali ayahanda aku kutip dan menyimpannya elok di situ lepas lihat aku letak charger tu merata-merata masa cuti raya tahun lepas. Moral of the story, jangan careless lagi.



Gambo-gambor ini tiada kene mengena dengan topik di atas. I miss singapore so much laaa...hopefully can come back for Sentosa Island in June. Or by end of June. Since aku dah grab their great deal for the 9-in-1 island attraction kat MATTA fair lepas. Mari bekerja keras sekarang!

3 comments:

Rooster said...

Hi Su su. Was browsing blogs and stumbled upon yours. Can I add a link to your blog on mine??

Take care, jangan careless lagi. :)

http://blog4ru.blogspot.com

Suhaila Mohd Shukor said...

Hi RUYI~ good to see you here! Boleh baca bm ke? haha! Of coz you can add my link in yours! Send my regards to J ok...hehe and happy blogging! Do keep in touch...

Rooster said...

Haha, boleh. At least, enough to understand. :) Take care!