05 January, 2012

Koleksi Tahun Lepas

Kalau orang lain bercerita pengalaman suka duka mereka di tahun 2011, saya nak bercerita mengenai koleksi pink saya di tahun 2011...sukar nak gambarkan mengapa saya suka warna ni. Kira macam kalau tengok benda pink mata tu terus membundar segar...terus happy tak semena-mena hehe. Pastinya ini fitrah yang Allah kurniakan pada saya, tak tahulah sampai bila, setahun dua tahun tiga tahun lagi adakah minat ini masih sama seperti ini....

Rumit juga nak buat kompilasi ni, sebab ada sesetengah gambar dalam telefon saya, dalam telefon suami, dalam ipad, dalam external hard drive, dalam kamera lagi pun ada hehe...okaylah saya akan kongsikan sedikit demi sedikit ya!


  Ipad2 yang Big Bro tolong belikan di Melbourne, pada bulan tu Ipad2 tak masuk Malaysia lagi. Masa tu double happy sebab dapat Pink Smart Cover tu sekali! Sebelah tu Pink Kate Spade Blackberry Cover dari Premium Outlet. Kipas tu pemberian Secret Santa tahun 2010...siapa lah agaknya ek nama pun secret kan. Jam tu tak patut ditunjukkan di sini sebenarnya sebab dibeli  sebelum 2011 lagi ketika kunjungan kerja ke Bangkok.
 Yang ni serbuk teh saya beli sebab bungkusannya Pink (giler kan?) di Marks & Spencer sebab harganya berpatutan masa tu...dan rasanya nasib baik sedap juga!
 Ini fridge magnet, ole-ole dari Venice daripada rakan sepejabat, Pauline :)
 Ini hadiah dari rakan sepejabat juga, Farrah Harith sempena masuk rumah baru. Di bawah ni lip glos saya pesan dari kakak ipar saya ketika dia bercuti ke luar negara.
 Rata-rata semua wanita ada satu beg Longchamp ni sekarang, saya punya mestilah Pink :)
 Beg berzip untuk isi kosmetik ni dihadiahkan oleh Kakak saya, setelah pulang dari Seoul.

 
Ini wallpaper komputer saya di pejabat. Gambar Peti Ais Smeg Pink idaman saya. Saya tahu tak mungkin saya akan milikinya...harganya hampir RM10,000 ringgit. Membazir untuk hanya sebuah peti ais bukan? Melainkan saya menang satu juta Money Drop kat Astro tu, mungkin saya akan mempertimbangkannya :)

Hadiah paling bermakna untuk diri saya, Dapur berwarna pink lembut, kata Alex, Pereka Dapur ni (dalam pelat Bahasa Cina) "saya bukan tak buat kaler pink kakak, tapi saya tak Pernah buat kaler ini..." hehe
Saya ni memang sukakan Polka Dots. Tambah pula yang berwarna Pink kan!! Alas meja ni diberi oleh Sahabat Karib saya, Sheyna dari London. Dan set cawan ni baru saya keluarkan dari dalam kotak, dibeli di Australia ketika kami berbulan madu.

 Bila tiba Hari Raya, memang wajib la saya bakar Cornflakes Madu ni. Dan bekasnya mestilah Pink juga :)
 Dan ini cubaan pertama kali saya membuat Apam Polka Dot Pink. Inilah rupanya sebelum ia dikukus tau...
Oh ini aksi suami saya merealisasikan impian saya mempunyai sebuah bilik yang serba Pink. Tanggal 28 Julai 2011 kami berpindah ke rumah baru...syukur rezeki Alhamdulillah :)

Dan ini lampu hasil kerajinan tangan saya sendiri. Kainnya sepadan dengan Wallpaper saya beli di Laura Ashley. Kaedahnya nak matching-matching la kan hehe
Ini antara kasut kegemaran saya di tahun 2011...masih ada dijual di Al-Ikhsan hehe dan masih saya pakai ke hari ini :)

Dan ini antara hadiah hari jadi saya pada bulan Julai 2011.

Gambar gitar ni saya dapat dari abang saya sekitar November 2011, saja jer nak racun saya beli....tapi saya bukan Yuna takpun penyanyi lagu Cinta Muka Buku tu... 
Sebenarnya banyak lagi koleksi pink di tahun 2011 ni, akan saya tambah lagi bila ada kelapangan ya!

5 comments:

hazera said...

sue!! dpor ko cantikkk!!! bolehlah rekemen si pereka dapur tu..:)

Suhaila Mohd Shukor said...

Boleh...pergi Aliva Kitchen, depan tesco kat Curve. Apa kaler yg berhajat di hati? :)

hazera said...

wow! thanks Sue! sori lmbt, br tersinggah blk ;)

skang nie, rumah ni mmg dah ada kabinet sendiri..tp, nk fikir2kanlah idea2 lain..ihiks..

kaler yg berhajat, tk sure lagi..mungki yg tak lapuk dek zaman :))

mekasih!!

Suhaila Mohd Shukor said...

Beb...all d best...dapur yg cantik umpama mahligai bagi wanita...cewah!!

hazera said...

ehehe..thank you pn Sue, tatau lah bilanya, rumah pon tk beli lg..ihiks..wish me luck!