08 January, 2007

My Juadah Raya.

Ayam Penyet Singapura yang tersangat pedas...tapi kick!


Jadik dipendekkan cerita...aku 'beraya haji' dan berhappy new year di sana. Begitupun itulah pertama kalinya aku dan teman tapi mesra aku berpeluang masuk memandu ke sana, syukurlah perjalanan kami lancar walau tanpa peta di tangan. And for the first time juga, baby blue aku telah mempunyai kad Autopass. Pendaftaran yang wajib untuk semua kenderaan yang ingin memasuki Singapura. Proses itu mengambil masa 20 minit jugalah... kena ambil nombor dan bayar 10sgd bagi memiliki kad yang valid selama 5 tahun. Begitulah prosedurnya nak masuk ke negara yang pernah menjadi sebahagian daripada Malaysia suatu ketika dulu ni. Nasib baik aku masuk sana time public holiday. Kalau tak, kena bayar pula 20sgd per entry during weekdays... (note: RM2.33 = 1sgd) Sempatlah aku dengar teman aku ni bebel pasal sejarah Malaysia-Singapura yang aku dah lost track...dan yang terkini pasal jambatan tak jadi tu, yang aku tak berapa amik tahu ceritanya haha.


Cost parking kat sana jangan cakaplah... maka kami hop around dengan MRT sahaja dan rehatkan si blue kat satu open space parking area yang dicadangkan oleh Fad. Thanks Fad sebab datang jumpa kitorang, lunch with us and lead us the way to Hard Rock Cafe... yes, we went to HRC again after the fireworks to get the shirt with the head phone hanging, remember? You know what, my bro said the image looks like a bra hanging on shoulder instead....haha! Hmmm maybe our imagination wasn't wild enough :)

Hard Rock Cafe Singapore dari sisi.



Orchard Road la, mana lagi...





No comments: