05 May, 2006

Jangan Tak Tengok...




Aku baru balik dari Mirage untuk offline editing TVC terakhir aku dengan team FCB. Iklan tu kami shoot minggu lepas, di dalam sebuah rumah kampung yang lawa betul kat Kampung Endah, Morib. Emm jauh jugaklah locationnya tapi best juga aku boleh bawak baby blue aku jalan jauh ckit... haha. Kampungnya tu memanglah lawa dan kononnya pernah menang kampung terindah kat Malaysia untuk beberapa tahun berturut-turut sehingga tidak dibenarkan bertanding lagi untuk kasik chan pada kampung lain. Dan inilah pertama kali aku berpeluang bekerja dengan direktor tersohor bernama Kamal Mustafa. Sumber mengatakan, dia ni ranked no 5 in Asia for his storytelling dalam TVC. Hmm...terduduk aku bila tau fees directing dia untuk shoot 2 hari equal to total gaji aku setahun hahaha. Saiko kayanya pakcik ni! Itulah dia kelebihan orang yang ada banyak pengalaman... Kamal ni veteren sungguh orangnya macam ayahanda aku pun ada. Suka senyum jer. Cukup kagum tengok hasil kerja dia yang lepas mostly iklan tv Petronas. So check outlah iklan tv Takaful Malaysia nanti ya... Insyallah keudara bulan Jun nanti.

5 comments:

Anonymous said...

i've always wondered how filming in a kampung would be. next time kalau ada filming, i nak sit in boleh tak? ;P

btw, cute kreta awak!

Suhaila Mohd Shukor said...

Boleh boleh, will let u know jika ada! eh biler awk nak datang KL lagiiii? Kata nak gi kampung saya...Pangkor project apa jadik? hehehe.

Anonymous said...

Nyaah..teman tadi baru balik dari online kat APV. Yang best tu.. client tak puas hati coz ada satu part yg Tia nyanyi,pada dia
'menggangu pendengaran deme'.
Angkel Jerat pun kol si Mike, pastu kitorang beramai-ramai..ya rombongan murid-murid (Reza panggil aku cikgu)konvoilah kitorang g studio.. semata-mata pasal lagu yg pada aku & yg lain dengo ok ajer..client ndok..ikut kan jer lah..akhirnya settle gak la suma..maybe next week la kuar TVC tu..katanya client.

Suhaila Mohd Shukor said...

O yeke cikgu! Biasalah tu...kan Allah jadikan kotak pendengaran kita berbeza-beza...hehe! Tia nyanyi ek 'selamat pengantin baru' tu...sure power! Sore dia kan ader ala-ala suara aku...hek hek!

Unknown said...

hello cikgu, can i have contact number? i want to know the rental for shooting purpose?