08 August, 2008

Kutip Durian Kat Dusun!

Kutip jangan tak kutip!
Woi main baling-baling pulak!
Antara hasil yang kami kutip sendiri... walaupun takut jugak durian gugur atas kepala! Yes, pokok manggis pun ADA!
Pergggh tengokler didie ni. Aku duk sebelah dia tolong makan.
Semua orang kagum tengok member sorang ni panjat pokok langsat...

Nama tempatnya Sungai Merab, Bangi. Agak berhampiran dengan Putrajaya...al-kisahnya Didie ada mention nak pergi dusun Uncle ni. Namanya Uncle Mazlan. Apalagi boipren aku punyalah excited nak masuk dusun, asyik2 suruh aku call tanya didie bila nak pergi hihihi tak malu. Akhirnya menjadilah juga. Sabtu dua minggu lepas, aku, dia, didie & kawan-kawan opis didie pergilah 3 kereta...perjalanannya lebih kurang 15 minit jer dari Putrajaya. Tapi bila masuk lorong nak ke dusun tu...agak lasak dan mencabar jugak. Aku tabik spring dengan didie sebab dia cam rilek jer drive haha. Kalau aku memang dah nangis kat situ pls! Kecian kodok sebab jalannya tak berapa rata dan sempit jugaklah...walaupun tidak menakutkan macam masuk hutan rimba...namun bunyi keriut pokok-pokok berjuntai dari kiri dan kanan yang menyentuhi badan kodok agak mengilukan. Apapun THANK YOU UNCLE MAZLAN.

No comments: