22 May, 2008

APA NAK JADI.

Kita semua telah sedia maklum, bekas Perdana Menteri kita yang ke-4 telah bertindak nekad meninggalkan UMNO. Satu kejutan buatku yang sungguh buntu dengan perihal politik sekarang. Insan yang memaklumkan berita ini kepadaku ialah seorang pakcik polis trafik hehe. Aku ingatkan dia main-main. Sebabnya, dia kebetulan ditugaskan menjaga laluan trafik di hadapan Muzium Telekom, Jalan Raja Chulan pada malam Isnin lepas untuk memberi laluan team produksi kami menjalankan pengambaraan di depan jalan raya tu.

Ketika ku ralik menunggu tuan direktor bersedia dengan setnya, pakcik trafik ni datang menghampiri aku. Katanya, "adik tau apa berita tergempar hari ini?" "Ntahla pakcik, saya dah 2 hari tak baca paper..." Balasnya, "Tun Mahathir undur diri dari UMNO. Heboh dah...ni member2 pakcik baru bagi tau". "Ohh yerke." Aku cam blurr sotong lagi dan tak terkejut pun. So aku cakap, "Pakcik ni polis, mestila sokong UMNO yer...pangkah Barisan Nasional la election lepas? hehe" Tersengih macam kerang busok pakcik tu. Lekas dia respon, "undi kan rahsia...maner bleh bagitu, ye dak?!" Aku pun tak tau kenapa aku tanya dia soalan bodoh tu. Aku pun beredar jauh sikit dari situ. Kang panjang lebar pulak nak merenyeh. Malas aku.

No comments: