16 April, 2008

Tula tak potong kot?!

B: Hello Su, sorry I didn't realised my phone was ringing.
A: Hey its OK. I just wanted to say hello.
B: Yeah, how are u doing?
A: I'm good. Kinda nervous actually. Next week will be my last week here. Insyallah I'll see you on the 5th of May kan.
B: Yes...but why nervous? Bukannya u nak berkhatan ka apa ka.
A: Berkhatan!!?! haha memang la. So how's work...bla bla bla aku pun boraklah dengan bakal boss aku yang berambut panjang seperti abang rambut ketak Melodi. Yelah, sekadar tau serba sedikit perkembangan di sinun. Takkan tetiba aku muncul jer depan opis nanti. Phewww!

Di saat akhir aku kat sini, macam-macam gosiplah aku dengor hihi. Apalagi...office politics! Mana-mana kita bekerja pun sebenarnya kita akan berdepan dengan isu-isu sebegini. Yelah, selain daripada peluang & rezeki di tempat lain, antara sebab lain yang membuatkan aku nak CHOW ialah perasaan menyampah aku dengan anasir ini. Yang ironinya, anasir yang 'jahat' ni bukannya bos besar...tapi yang berada di peringkat bawah sedikit dari bos dan tunjuk lagak. Tambah lagi kalau k****g. Opps aku bukanlah racist tapi itu hakikat yang aku nampak. Sikap aku yang boleh dalam kategori lembut dan penyabar ini kadang kala mungkin diambil kesempatan. Mungkinlah. Atau secara kebetulan. Sampai masanya akan meletus juga gunung berapi ini jika isinya yang panas kian meledak dan terlalu banyak terkumpul. Yang aku teramat pasti, amanah kerja yang diberikan tiap-tiap hari, aku lakukan dengan teliti, bersungguh dan happy!!! Kipas-kipas bontot bos bukan cara aku.

No comments: