01 March, 2008

Shey+baby dlm perut, Tris, Haz, Dd & Me @ Bukit Bintang

at one of the kafe in pavillion.
Tris, i really wanted to show the world your stomoch la...wakaka shey aku tau ko rajin masak, takyahla letak bukti kat perut org lain pulak! Haz: I have a confession to make su... I secretly read your blog.
Me: ader pengunjung misteri blog ni ghupenye ekekeke.

sikap melanggar peraturan sejak sekolah berbawa-bawa sampai sekarang.my first attempt on baby booties using buttercream icing especially for shey's baby.


Memandangnya tiada istilah basi dalam kamus blog aku ni haha aku dengan suka hatinya nak bercerita mengenai gaya hidup aku yang kononnya happening last weekend. Punyalah lama tak masuk StarHill, aku pergilah ke sana untuk bertemu si Shey yang buntal bersama husband omputehnya yang sempoy tu. Actually this is the 2nd time la we all jumpa since dia balik dari London sempena bercuti CNY ni. But this time aku datang single ler, together with didie and our dear long lost friend Hazlina. Masyallah lamer giler tak jumpe si Haz ni. Last jumpa masa zaman sekolah rendah dulu! Tapi muka dia sebijik macam budak sekolah like last time, tak seperti aku yang telah mengalami sedikit kedutan di wajah akibat proses penuaan.

Aku ngan didie sampai lambat hehe biasala alasan KL jem, so si shey & tris masuk amik seat dulu dalam chinese restaurant together with Haz. Sampai2 jer kitaorang semua terusla si shey mengoder makanan. Itulah first time aku yang mengaku rakyat Malaysia yang hidup dalam kesepaduan kaum ni mencuba Dim Sum. Oleh kerana gagal dalam subjek chopstik di bangku sekolah, aku sorang jer guna garfu. Tak kisahla asalkan semua mamaman itu boleh masuk dalam mulut dengan bahagianya. Memang best chinese food situ, aku suka sambal kering dia... and thanks to shey's mom sebab kawin dengan encik Zaid Lam, sebab secara tidak langsung telah lebih memudahkan proses mengambil order dari shey yang agak fasih bertutur bahasa cina.

Setelah berjaya melakukan damage sebanyak RM250 di restoran menjilat jari itu, kami pun beredar ke luar mencari Kafe untuk sambung berborak & merasa cupcake yang aku bawa untuk shey sebab aku risau dia kempunan bila balik London nanti. Opps sebelum itu, kami sempat menjenguk toilet yang dikatakan unik dalam Starhill tu. HA'AH, ye la kelakar dalam toilet dia ada windmill bersaiz mini. Kalau kita nak basuh tangan selepas shi sheen atau ukk ukk, ada pekerja di dalam toilet tu akan memusingkan kincir air itu secara manual untuk mengalirkan air keluar ke tangan kita.

4 comments:

Anonymous said...

Cheh! Ada ker panggil aku buntal??!? :P I prefer the term "sedap dipeluk" haha...

Anyway hun, it was SO good to see you guys walaupun lepas tuh aku jatuh demam akibat gelak kuat sangat. ;) Thanks a million for the cupcakes... they were great. I still can't believe that you made little booties. Haha...

Btw, last skali... ko mention aku rajin masak, tapi 'terlupa' nak include yang it's also sedap sehingga menjilat jari. MUAHAHAH...

Love you guys!

Suhaila Mohd Shukor said...

ya ampun wakakkakaa...rilekla sheyyy btul ke menjilat jari yer cooking ko ni..atau tris tu terpaksa telan jer sumer ko masak kan,.takut kene belasah ngan ko wakkakaa anyways, take care dear, i hope demam ko dah recover sebaiknya.

kuki said...

hi! it was good to see you girls after all these years. GILA lama... like 14 yrs?! :) Muka aku je tak berubah sangat, but i've changed side ways, depan belakang semua cukup. ;p Ko tu je kurus kering, despite pandai memasak cupcake. :p

Shey, i hope u r better now..baby terkejut with all the yakking and thunderous laugh kot. Poor thing, but better get him/her used to tht.. ;p there shall be more!

Suhaila Mohd Shukor said...

Haaaazzzzzz!!! bersuara jugak u akhirnya yer...hahaha i like i like! don't be a silent reader anymore yaa ekekeke