05 March, 2008

JALAN SESAK PUN KENA ROMPAK!

TENGAH HARI semalam, rakan sepejabat aku dirompak kat depan traffic light Bangsar Shopping Center (BSC). Masa tu lampu merah, dia berhenti di belakang satu keta ni. Then datang motor dari sebelah kiri dan berhenti betul2 sebelah pintu kereta dia. Dia cuba bagi laluan kat motor tu untuk menyelit ke depan, sebab space macam kecik antara kereta dia dan kereta di sebelah. Then pembonceng motor tu turun. Member aku yang mulia dan bersangka baik ni ingat dia nak tanya directions, rupanya jantan tu terus pecahkan tingkap sebelah kiri Waja dia dengan objek keras...RIGHT IN THE MIDDLE OF BUSY TRAFFIC!!! Perampuk tu terus snatch handbag dia yang diletak atas seat kiri depan tu. Dia hon hon beberapa kali, tapi semuanya berlaku begitu pantas. Motor perampuk tu pun dah merempit jauh and many other witnesses/vehicle around her can only ternganga menyaksikan apa yang berlaku.

Kawan-kawan, always remember to cover2 skit handbag/wallet dalam kereta. Especially kalau perempuan drive sorang2...penjahat2 ni suka aim and tunggu masa yang sesuai jer, ANYTIME, ANYWHERE. Berderau darah aku mendengar kisah Annie Boo ni. Karektor dia yang biasanya garang dan ganas setiap hari, tiba-tiba berubah jadik lembut...pucat, takut, dan macam nak nangis... kesian sangat aku tengok...habis semua dokumen penting dalam wallet, ic, credit card lesap! Tapi yang penting nyawa dia selamat, cuma luka sikit2 di lengan terkena serpihan kaca. DAMN U PERAMPUK!!!!

Teringat pulak aku masa lepas accident ngan kodok dulu...probably the same terrible, horrified feeling yang sukar digambarkan.

No comments: