10 March, 2008

Buntu...

Semahunya aku memberi respon penuh mengenai keputusan Pilihan Raya yang sudah kita ketahui jawabnya...tapi biarlah aku simpan dulu sehingga Menteri Besar Perak yang baru mengangkat sumpah. Namun hingga kini, bandaraya Ipoh masih 'panas' kerana belum diketahui siapa orang yang tidak kita sangka itu!!! Dasyat betul penangan kali ini...itulah berlagak bodoh sombong, angkuh, banyak isu rasuah, skandal itu ini. Mana tidak rakyat berpaling. Aku sedih melihat mak ayah aku sedih...impak keputusan mengejut ini pada aku secara peribadi biasa2 ajer...tapi sukar diterima oleh kedua orang tua aku...yang sudah lebih makan garam dengan politik semasa. Tambahan pulak, bapaku masih tak kenal penat mengerahkan kederat yang ada untuk membantu orang2 kampungku...

8 comments:

kuki said...

yup. tak sangka. aku pun tak berapa affected, well..not yet anyways..hehe and i dont hv the right to comment really lagi2 sbb aku adalah sebahagian dr statistik 4+juta warga Malaysia yg tak megundi..


bapak kat rumah tu pun tengah sedih jugak...aku risau pun ada pikirkan dia...

Anonymous said...

I am personally very happy with the results... bukan apa, I believe that the govt (tak kisahla sape the ruling party is) needs to realise that the people are not stupid and if they (the govt) mess around doing whatever they like, they are not going to get re-elected.

Suhaila Mohd Shukor said...

Haz: org tua lebih faham apa yang derang faham kot...ntahlah, aku ni eager nak tau saper MB Perak ni...lembab btul deme nak capai kata sepakat.

Shey: yeah, i somehow agree with your pendapatla. rakyat bukan bodoh. masalahnya rakyat takda pilihan lain, selain pembangkang yang takda rekod kejayaan. gamble sajalah apa yg jadi lepas ni...we just wait n see if they could tunaikan semua janji-janji tu...

Anonymous said...

maksu....saya dah kat sethn dok kat kelantan ni...mula2 cuak jugak, tapi lama2 rasa seronok plak. point is, jgn risau. tak semestinya govt yg ruling the country tu terbaik, and tak semestinya pembangkang ni tak molek. and MB baru perak tu, Ir Nizar tu baik orgnye. Baca byk blog, dia mmg berkaliber org nye. Dia satu Uni ngan pak mertua saya masa kat UK dulu. Insya Allah, takde perubahan drastik yg tak elok kat Perak tu nanti. Dun worry....ade hikmah di sebalik PRU12 yg telah manjatuhdudukkan Pak Lah n the cronies n the families.

Suhaila Mohd Shukor said...

Thanks meshYYY!!! at this point, kita hanya leh berdoalah semuanya baik-baik aja...ir Nizar, wakil pas tu tak konfem lagi jadi MB...sbb kit siang buat bantahan coz DAP yg menang besar

Marsita said...

Nizar dah confirm sekrg ni. Uncle Lim the oldman dah tarik balik statement nak pulau sesi angkat sumpah tu. Ngarut LKS.

Suhaila Mohd Shukor said...

mesh, upacara angkat sumpah tu ditangguhkan smlm...dalam paper arini...

Anonymous said...

yup...latest yg plg latest development in perak. ape daa diorg ni. poning kopalo den and raja nazrin yg hensem tu.