16 September, 2005

Sedikit Mengenai 'AURA'.

Sana-sini mereka menyebutnya. Tidak kira individu mahupun media. Namun ku mengandaikan ada di antara penyebut sendiri tidak begitu mengerti apakah ‘aura’ sebenarnya. Termasuklah diriku sebelum ditakdirkan berbual bersama seorang kenalan.

Diceritakan aura ini ialah medan tenaga yang wujud dalam diri setiap manusia. Tenaga ini membentuk diri kita. Oleh itu, sifat dan emosi kita boleh diketahui melalui aura. Lebih mengagumkan, aura secara terperinci mampu mengesan penyakit lebih awal daripada simptom-simptom penyakit dapat dikesan secara normal. Semua ini dapat dilihat pada gelang warna yang terpancar di luar tubuh kita dengan cara tertentu. Pendidikan mengenai aura ini dikatakan kian didalami secara serius kini. Malah ada yang menjadikannya bidang kerjaya.

Aura diri kita akan menjadi lebih baik atau lebih buruk melalui persekitaran dan gaya hidup kita. Jika ramai insan yang tidak menyukai kita dan berkata mengenainya, mereka secara tidak langsung menarik aura yang baik dalam diri kita. Aura yang baik ini boleh merangsang seseorang untuk mudah berasa senang dengan kita. Ke mana saja kita pergi, kita mudah berurusan dan bergaul dengan orang lain.

Pendek kata, aura yang baik menjadikan kita insan yang disukai ramai. Bila ditanya bagaimana untuk meraih aura yang baik ini, jawabnya mudah, "sentiasalah berbuat baik kepada ayahanda dan bonda".

2 comments:

Anonymous said...

can you see my 'aura'? It's glowing up there....

Suhaila Mohd Shukor said...

err yes. but glow in dark...